Eskişehir Gezisi

Eskişehir uzun zamandır görmek istediğim bir yerdi. İki çocukla gitmek delilikti ama onlarsız içime sinmezdi. 3,5 ve 6,5 yaşlarına rağmen bizimle bir yürüdüler ve o gün hepimiz inanılmaz yorulduk.

Eskişehir’ e trenle gitmeye karar verdik çünkü tren seyahatini ve geçerken gördüğümüz yerleri çok seviyorum.
Bilet alırken ters koltuk almasaymışım daha iyiymiş tabi, eğer siz de tersten gidemeyenlerdenseniz aman bilet alırken dikkat edin.
7:30 da Pendik’ten bindiğimiz trenimiz saat 10:00 da Eskişehir’e varmıştı. Bayram olduğu için istasyonda kolonya ve şekerle karşılandık. Özellikle miniklerimin çok hoşuna gitti.
Şehir hakkında bir bilgimiz olmadığı için kalabalığın gittiği yön en iyi yöndür diyerek o tarafa doğru gittik 🙂

Kahvaltı için Leman Kültür’ü önermişti bir arkadaşım. Hemen merkezde Espark alışveriş merkezinin arka caddesinde bulunan mekanda 3 kişilik serpme kahvaltı için 42tl ödedik ve o kadar güzel doyduk ki tüm gün hiç acıkmadık.

Eskişehir
Kahvaltıdan sonra ilk durağımız Odunpazarı oldu.
Odunpazarı için yine Espark’ın önündeki tramvay durağından otogar yazan tramvaya binip Atatürk Lisesi durağında iniyoruz. Tramvaya binmek için Espark bilet almanız lazım. Durağın hemen karşısındaki Özkan büfe’den temin edebilirsiniz.
Atatürk Lisesi durağında indikten sonra okulun hemen yan sokağından yukarıya doğru devam edip muhteşem evler karşısında mest olabilirsiniz.

2 liraya bir kağıda 4 isim yazılır yazan bu amcayı da kıramayıp isimlerimizi yazdırdık. Bize kendi yazdığı bereket ayetini hediye etti. Arkasında ise “Şükür et bereketin artsın” yazıyordu, el yazısı ile yazmış olduğu bu güzel ayet evimizde yerini aldı.
Mum sanatları müzesine de girelim istedik fakat o kadar uzun bir kuyruk vardı ki Eren ve Ada ile beklememiz mümkün değildi.
Hemen müzenin karşısından yine büfeden bilet alıp Sazova parkı otobüsüne bindik. Eren bileti ekrana okutmaya çalışınca hemen uyarı geldi okutmuyoruz üstünden makineye sokup alttan geri alıyoruz çünkü gelip kontrol edebiliyorlarmış. Haberiniz olsun bizim gibi bileti makineye takıp gitmeyin 🙂
Sazova otobüsü biraz geç geliyor ve tıka basa doluyor. Odunpazarından yaklaşık 15dk mesafede olan bu park çocuklar için inanılmaz güzel.
Sazova Masal Şatosu
Sazova’da Bilim Deney merkezinde Eren çok eğlendi. Merkeze saat başı 5tl ücretle girilebiliyor.
İçeride dinozor parkı, icat edilen ilk kare tekerlek, çeşitli bilim ve deney türlerinden çeşitlendirmeler var.
Sazovadan Adalar’a geçtik fakat hem çocuklar hem de biz inanılmaz yorulduğumuz için orada fotoğraf çekme imkanımız olmadı. Çayın kenarında çok hoş mekanlar var. Her yerde çi börekçileri görebilirsiniz.
Biz kano ile gezemedik çünkü onda da uzunca bir kuyruk vardı ve çok yorulmuştuk.
3,5 ve 6,5 yaşında iki çocukla bu kadarına bile şükrettik 🙂
20:37 ile istanbula dönüş yaptık.
Eskişehirin sokakları gündüz bomboş ama akşam olunca bu kadar insan nereye sığdı gündüz diye düşünmeden edemedim. Hava gündüz ne kadar sıcaksa akşam da o kadar soğudu iyi ki uzun kollu hırkalar almışım dedim.
Biz Eskişehir’e doyamadık
Sualtı müzesi, kentpark ve kano gezisi için tekrar gideceğiz.
Print Friendly, PDF & Email

Görüşlerini paylaşmak ister misin?